Известие

Collapse
No announcement yet.

как се сваля тавана 156 SW?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • как се сваля тавана 156 SW?

    здравейте колеги,
    не успях да намеря подобна тема, затова пускам нова относно свалянето на тавана на 156 спортвагон.
    това което изрових от една техническа документация е следното (съжалявам, но не успях да сваля снимките или да ги направя по-големи):
    снимка 1
    след като са махнати преден централен плафон, задни плафони, плафон в сенника на пътника, сенници, дръжки, всички пластмаси по предни, средни и задни колонки...са описани 5 стъпки:
    1. развиват се 3 болта под преден централен плафон
    2. развиват се 2 болта в най-задната външна част на тавана
    3. махат се 2 щипки в най-задната вътрешна част на тавана
    4. вадят се уплътненията на вратите само откъм горната им част към тавана
    5. отделят се 3 някакви буфера в средната част на тавана между средните колонки на вратите - предполагам това е мястото на което тавана е залепен?
    снимка 2
    След това тавана се изкарва през багажника като:
    1. вадят се уплътненията на багажника в средата откъм задните стопове.
    2. тавана се вади през най-широката част на багажника, малко над задните стопове.

    изглежда доста лесно и елементарно, обаче аз имам въпрос за три неща:
    1. точка 5 - там ли е залепен тавана и как се сваля съответно после слага това лепило отново за да не увисне тавана,
    2. еър-беците по предните и средни колонки (снимки 3 и 4)- те под пластмасата ли се намират, как точно изглеждат (не съм виждал досега неотворени) и мога ли да ги повредя някакси при сваляне на пластмасите. под капачетата с надпис "еър-бег" има по 1 болт, и после щипките на пластмасата, толкова ли е просто, има ли нещо по-специфично?
    3. как се вадят правоъгълните щипки по пластмасите без да се строшат грездата в коите стоят на самата пластмаса - с какъв инструмент, в документацията е посочен ключ тип гаечен под формата на вилица? аз с отверка пробвах и строших гнездата на 2 щипки а те въобще не излязоха а си останаха капсуловани в купето

    Надявам се някой да е минавал през тази процедура и да ме окуражи, защото никак не ми се ще да потроша нещо с некомпетентността си
    благодаря предварително на отзовалите се
    Attached Files
    Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm SW TI Q4 2007
    Alfa Romeo 156 1.9 16V JTDm SW Sport 2005 - втората бивша
    Alfa Romeo 155 2.0 8V TS 1995 - бившата мръсница
    sigpic

  • #2
    По т.5 - не е с лепило, а велкро Няма проблем с демонтажа и обратния монтаж.
    166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
    ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от tonov Покажи съобщение
      По т.5 - не е с лепило, а велкро Няма проблем с демонтажа и обратния монтаж.
      мерси колега,
      днес не можах да си го преведа а то било буквално и на БГ, всъщност велкрото са онези лепки доколкото намерих в нет-а(дори не съм чувал че така се наричат), ето една снимка.
      това е доста разумно, т.е. няма никъде лепено по тавана?
      остава някой да ме просветли за еър-беци-те сега
      Attached Files
      Last edited by Madjo; d.m.y г., 22:19.
      Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm SW TI Q4 2007
      Alfa Romeo 156 1.9 16V JTDm SW Sport 2005 - втората бивша
      Alfa Romeo 155 2.0 8V TS 1995 - бившата мръсница
      sigpic

      Comment


      • #4
        Колега не съм свалял на 156 но вчера свалях на голф 5 и не вярвам да има голяма разлика.
        1.Откачаш корите на предни,средни и задни колони.Нормално трябва да са на щипки, но на голфа като свалиш капачките на средните колони на които пише аер бег отвътре има по едно винче.Така че огледай преди да напъваш.
        2.Имаш и кора на тавана при багажника.
        3.Дръжките на тавана.
        4.Сенници и плафони.
        Лепило не трябва да има.
        Така с леко придръпване тапицерията си пада.
        Само внимавай с окабеляването,че при голфа беше много тънак лентов кабел който не търпи на дърпане.

        За завесите не се притеснявай те си остават без да ги закачаш.
        145 1.4ТС 97г.EX,156sw2.4jtd 20V 2005 EX,
        159sw 2.2jts ti 07г. EX,147 1.9jtdm 8V 07г.EX
        159 1.9jtdm 05г.

        Comment


        • #5
          благодаря колега, да и на тези има под капачето "еър-бег" по един болт и на средните и задните долу под колана по още един.
          иначе би трябвало да няма лепило а от тази лепка в средата, а за еър-беците не знам защо ми е толкова притеснено, може би защото никога не съм имал досег с тях, а те могат ли да се задействат ръчно?
          иначе все ми се щеше някой който е свалял на белисимата да сподели, но явно няма такива колеги...
          на Голф-а като го слагахте пак как го наместихте, или той си влиза сам на мястото?
          Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm SW TI Q4 2007
          Alfa Romeo 156 1.9 16V JTDm SW Sport 2005 - втората бивша
          Alfa Romeo 155 2.0 8V TS 1995 - бившата мръсница
          sigpic

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Madjo Покажи съобщение
            благодаря колега, да и на тези има под капачето "еър-бег" по един болт и на средните и задните долу под колана по още един.
            иначе би трябвало да няма лепило а от тази лепка в средата, а за еър-беците не знам защо ми е толкова притеснено, може би защото никога не съм имал досег с тях, а те могат ли да се задействат ръчно?
            иначе все ми се щеше някой който е свалял на белисимата да сподели, но явно няма такива колеги...
            на Голф-а като го слагахте пак как го наместихте, или той си влиза сам на мястото?
            Изключваш от контакт -> чакаш 15 мин -> сваляш минусовата клема на акумулатора -> чакаш 45 мин и тогава пипаш около еърбеците. Такава е процедурата по дефолт
            Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
            156 1.8TS 16V (01.2001)
            147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
            0879369082

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
              Изключваш от контакт -> чакаш 15 мин -> сваляш минусовата клема на акумулатора -> чакаш 45 мин и тогава пипаш около еърбеците. Такава е процедурата по дефолт
              Aбе Цецо кви са тея филми бре,чак па да чакаш 45 мин. след като си изключил акумулатора,отде ще дойде тока.............Колега откачай акумулатора и прави каквото си искаш с еърбеците,само да не счупиш нещо.
              Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
              Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
              Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

              Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                Aбе Цецо кви са тея филми бре,чак па да чакаш 45 мин. след като си изключил акумулатора,отде ще дойде тока.............Колега откачай акумулатора и прави каквото си искаш с еърбеците,само да не счупиш нещо.
                Както написах - това е официалната процедура!!! (Аз също не я спазвам) А ти ако искаш я спазвай, ако искаш не. В електрониката на колата има много електролитни кондензатори с голям капацитет. Но какво ли те уча на електроника. И престани да ме апострофираш
                Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                156 1.8TS 16V (01.2001)
                147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                0879369082

                Comment


                • #9
                  Ако няма да сваляш самите завеси няма от какво да се притесняваш.Голфът беше смлян от градушка и таванът му беше първо изправян и после около два часа шкурен с машинка без проблем.
                  Тапицерията се сваля и слага без никакви трудности.Ще ти трябват чисти инструменти и ръце,че иначе после ще трябва да чистиш.
                  Само не разбрах за какво ще я сваляш?
                  Като свалиш тапицерията ще видиш едни плоскости залепени на ламарината.Тях незнам искаш ли да ги махаш?
                  145 1.4ТС 97г.EX,156sw2.4jtd 20V 2005 EX,
                  159sw 2.2jts ti 07г. EX,147 1.9jtdm 8V 07г.EX
                  159 1.9jtdm 05г.

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
                    Изключваш от контакт -> чакаш 15 мин -> сваляш минусовата клема на акумулатора -> чакаш 45 мин и тогава пипаш около еърбеците. Такава е процедурата по дефолт
                    Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                    Aбе Цецо кви са тея филми бре,чак па да чакаш 45 мин. след като си изключил акумулатора,отде ще дойде тока.............Колега откачай акумулатора и прави каквото си искаш с еърбеците,само да не счупиш нещо.
                    Първоначално публикувано от Митко145 Покажи съобщение
                    Ако няма да сваляш самите завеси няма от какво да се притесняваш.Голфът беше смлян от градушка и таванът му беше първо изправян и после около два часа шкурен с машинка без проблем.
                    Тапицерията се сваля и слага без никакви трудности.Ще ти трябват чисти инструменти и ръце,че иначе после ще трябва да чистиш.
                    Само не разбрах за какво ще я сваляш?
                    Като свалиш тапицерията ще видиш едни плоскости залепени на ламарината.Тях незнам искаш ли да ги махаш?
                    благодаря колеги,
                    ще го имам в предвид а ще ми споделите ли къде точно са тези еър-беци? горе в края на тавана ли, м/у него и уплътненията на вратите? да не е това бялото навито около снопа кабели които се и виждат на снимките (в тази тема http://clubalfaromeo.com/forum/showt...01#post1111701), затиснал съм ги с пръсти?
                    ще я свалям защото искам да си монтирам надлъжни греди (оригиналните от 156), но сериозен филм се оказва май, така и не схващам дали имам проклетите подсилвания на ламарината и се чудя дали има смисъл въобще. утре ще звънна на колегите които ми продадоха гредите да питам, купето при тях ли е за да отида да го огледам и да видя със сигурност как се закрепят
                    Last edited by Madjo; d.m.y г., 21:12.
                    Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm SW TI Q4 2007
                    Alfa Romeo 156 1.9 16V JTDm SW Sport 2005 - втората бивша
                    Alfa Romeo 155 2.0 8V TS 1995 - бившата мръсница
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      колеги,
                      а ще ми споделите ли къде точно са тези еър-беци? горе в края на тавана ли, м/у него и уплътненията на вратите? да не е това бялото навито около снопа кабели които се и виждат на снимките (в тази тема http://clubalfaromeo.com/forum/showt...01#post1111701), затиснал съм ги с пръсти?
                      Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm SW TI Q4 2007
                      Alfa Romeo 156 1.9 16V JTDm SW Sport 2005 - втората бивша
                      Alfa Romeo 155 2.0 8V TS 1995 - бившата мръсница
                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Бате споко,и аз мисля да влизам във филма,намерих си греди,сега остава да разглобя и мойта,давидя дали има заготовки,иначе моя бояджия винаги е готов да ми пробие гредата

                        P.S.Намерих ама нъцки,някой ме е изпреварил,демек има още някой идиот като мен,който иска да си слага греди
                        Last edited by Mury; d.m.y г., 11:23.
                        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                          Бате споко,и аз мисля да влизам във филма,намерих си греди,сега остава да разглобя и мойта,давидя дали има заготовки,иначе моя бояджия винаги е готов да ми пробие гредата

                          P.S.Намерих ама нъцки,някой ме е изпреварил,демек има още някой идиот като мен,който иска да си слага греди
                          т.е. изпуснал си гредите ли? верно кофти, представям си за 159 колко трудно се намират, иначе успех и на теб, че ще ни трябва и то доста
                          Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm SW TI Q4 2007
                          Alfa Romeo 156 1.9 16V JTDm SW Sport 2005 - втората бивша
                          Alfa Romeo 155 2.0 8V TS 1995 - бившата мръсница
                          sigpic

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от Madjo Покажи съобщение
                            т.е. изпуснал си гредите ли? верно кофти, представям си за 159 колко трудно се намират, иначе успех и на теб, че ще ни трябва и то доста
                            Да,снощи видях на една кола на части в Мобилето,днес звъннах но са ги продали..........

                            П.С.Нищо,ще изпаднат пак,до другото лято ще има поне още 3-4 159-ки на части
                            Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                            Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                            Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                            Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                            Comment

                            Working...
                            X